Strona główna/O nas/Projekty - Akcje - Programy/Erasmus+/Współpraca Szkół KA2 Malta - Polska 2020-2023

Współpraca Szkół KA2 Malta - Polska 2020-2023

23/05 2024

Tytuł projektu:

„Matematyka to zabawa! Wspieranie nabywania umiejętności i kompetencji matematycznych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną”

Koordynator projektu: Guardian Angel Resource Centre Malta

Nr projektu: KA229-45EE2977-EN 2020

Czas trwania: 01.09.2020 r. - 31.08.2023 r.

Budżet projektu: 38.650,00 EUR


Projekt obejmuje:

  • dwa krótkoterminowe szkolenia nauczycieli w Polsce oraz dwa krótkoterminowe szkolenia nauczycieli na Malcie,
  • krótkoterminowe wymiany grup uczniów- dwie dla uczniów z Polski oraz dwie dla uczniów z Malty.

Uczestnikami naszego projektu są uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności intelektualnej i ruchowej oraz nauczyciele partnerskich szkół.

Każdemu ze uczniów biorących udział w projekcie zostanie przydzielony opiekun, który będzie wspierał ucznia w osiągnięciu jak najpełniejszego udziału w projekcie. Mentor weźmie również udział w mobilności swoich uczniów.

Poprzez działania projektowe nasi uczniowie rozwiną kluczowe umiejętności i kompetencje, które obejmują:

  • umiejętność wykonywania operacji matematycznych;
  • umiejętność dopasowania odpowiednich działań matematycznych do rzeczywistych sytuacji;
  • zrozumienie zależności niezbędnych do wykonywania obliczeń pamięciowych;
  • dostrzeganie zależności liczbowych;
  • umiejętność zastosowania wiedzy m.in. wyuczone czynności matematyczne, w nowych sytuacjach;
  • czytanie i pisanie.

Nauczyciele i pedagodzy specjalni rozwiną swoje umiejętności i warsztat pracy poprzez wymianę dobrych praktyk pomiędzy edukatorami w naszych placówkach, Przyczyni się to do jeszcze lepszego wspierania rozwoju swoich uczniów oraz nabywanie przez nich umiejętności i kompetencji w zakresie, który obejmuje projekt.

Opracowany zostanie e-book opisujący stosowane przez nas metody. Metody te, wraz ze zbiorem konkretnych scenariuszy zajęć, będą adresowane do edukatorów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.

do góry